یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





اگه ادم یه روز سرحال نباشه و روحیه اش خوب نباشه یه وقتی پیدا می کنه که بیاد اینجا بنویسه که حالش خوب نیست اما اگه ده روز بعدش خیلی هم سرحال بود و همه چیز خوب پیش می رفت به خودش این زحمت رو نمی ده که بیاد بگه ملت من حالم خوبه و از زندگیم هم لذت می برم .
غر زدن یه عادت بدیه که ترکش یه کمی مشکله . انگار اگه ادم غم و غصه نداشته باشه ادم نیست . یه کم عجیب به نظر میرسه که وقتی قیمت بنزین بالا می ره و همه چیز در حال گرون شدنه و فصل تابستون در حال تموم شدنه و سر و وضع شهر به دلیل باز شدن مدرسه ها تغییر کرده و هوا هم خیلی گرمه و یه هریکن بزرگ هم در حال نزدیک شدنه و هزار و یک خبر دیگه ادم بازم احساس کنه که روزش خوب گذشته و از زندگی اش راضی باشه .
البته من خیلی وقتها وضع خوب و بد زندگی ام بستگی به یه ساندویچ کوچیک داره که منو از بزرگترین عذاب زندگی ام یعنی سردرد ناشی از گرسنگی نجات بده و گاهی هم به قول همسرم دوام زندگی ما بستگی به این داره که من در هفته چند دفعه پلو بخورم :))
خب از دریچه چشم من اگر فکر کنیم که یه شمالی وقتی یکسال باقالاقاتق و ماهی دودی نخورده و حتی چشمم هم به ماهی سفید نیفتاده پس نخوردن پلو در هفته خیلی موضوع جدی ای میشه ...
از اونجایی که من اگر ادم نمی شدم حتما دلم می خواست پرنده باشم تا همیشه در حال مسافرت باشم با توجه به اینکه الان حدود شش ماهی هست که مسافرت نرفته ام پس قاعدتا باید خیلی بداخلاق باشم اما سعی می کنم که نباشم . چون به هر حال ما در دو ماه پیش یک اسباب کشی خیلی اساسی داشتیم و هنوز هم در حال تغییرات داخل خانه هستیم بنابراین جای هیچگونه گله گی ای نیست .
نهایتا اینکه فکر کنم روزهای اینده روزهای خیلی خوبی خواهد بود اگر بد نباشد ...

|


کیمیا خسته و عصبی و دلتنگه . شما ببخشیدش ...

|


این چطوریه که من هر کجا هستم و هر چی می خورم و هر چی می بینم به یاد همه اونهایی می افتم که یه جوری باهاش در ارتباطن اما وقتی از یه نفر می پرسم وقتی با فلانی حرف زدی حال منم پرسید میگه راستش رو بخوای نه !!!

|


حالا اگه یه نفر توی تمام مدت مصاحبه اش نیشش تا بناگوش باز باشه و قصد شوخی و مسخره بازی در اوردن باشه بنا نمیشه دولتهای مخالف ایشون هم قصد شوخی داشته باشن . باور نمی کنید ؟! به خرابه های جنوب لبنان نگاه کنید ...

|


فکر می کنید بعد از شکست اسراییل و پیروزی حزب الله در جنگ اخیر ایا باز هم امریکا جرات حمله نظامی به ایران را خواهد داشت ؟؟؟

|


هشتاد ساله است حالا . گاهی به بهانه احوال پرسی زنگ می زند اما همیشه دلتنگ است . خودش یک سوی زمین فرزندانش پراکنده . میگوید بیشتر از پنجاه سال پیش زندان را تجربه کرده اما هنوز فراموش نکرده . خبر اکبر محمدی را که شنیده بود انگار یکی از هم بندانش را کشته اند . میگفت که از صبح که خبر را شنیده نمی تواند چیزی بخورد . غصه می خورد .
دوست دارم برای دلداری اش حرفی بزنم اما ...
او هنوز هم به خودش باور دارد ...

|


وقتی حرفهاتو می شنوم فکر می کنم همیشه یکی وجود خواهد داشت که براش داد بزنن : بیاین پتیشن بسازیم و امضا کنیم ...
و تو اولین کسی هستی که امضا می کنی ...

|


پرچم وسرود ملی مان را عاریه کرده ایم . زبان و پوشش مان را فروخته ایم . هویتمان را باخته ایم . فرزندانمان را از دست داده ایم . ای هوشیار آن خاکی که توی روی ان پا نهاده ای تنها میراثی است که ما را به ما می رساند . همین و بس ...

|

About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links