یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



به نظرمان ایران کشور بزرگی است ولی تنها وقتی که از ان دور می شوی می فهمی که بزرگی سرزمین به شعور انسانهایی برمیگردد که در ان زندگی می کنند . ما با تمام ادعای هوشمندی استعداد فرهیختگی ای که به خودمان می چسبانیم نتوانسته ایم ایران را انگونه که شایسته است بپرورانیم . نشانه هایش از دید عموم پنهان نیست . همین دو جفت پایی که دو روز پیش از جرثقیل اویزان مانده بود و مردم مات به این صحنه نگاه می کردند مثال خوبی است .
ان قسمت مهیج تر است که وقتی چند صباحی از وطن دور می شویم و فرصتی می یابیم که قسمتی از جامعه متمدن بشویم پا را از گلیم فراتر نهاده و از سیستم و قانون و عادات مردم کشوری که میزبان ماست ایراد بگیریم .
هموطن عزیز ما اگر توانایی ای در چنته داشتیم چرا صرف بهسازی وطن خودمان نکرده ایم . اگر لایق بهتر از این هستیم که الان در این سرزمین غربت به ما هدیه می کنند اینجا چکار می کنیم ؟ اگر سیستم بهتری می شناسید که قادر به پیاده کردنش هستید وقتتان را در این غربتستان هدر ندهید . هم سن و سالهای من که زاده قبل از انقلاب و پرورانده بعد از انقلابند نباید خاطراتی بیشتر از انقلاب و جنگ و خونریزی و کمبودهای دوران سازندگی و فشارهای اجتماعی این سالهای اخیر را به یاد داشته باشند . پس چطور یک سیستم بی کم و کاست را می شناسند و ان را در کدام سرزمین تمرین کرده اند که از ان دم می زنند ...
گویند که هر دم از این باغ بری می رسد ... تازه تر از تازه تری می رسد .
امروز در راس خبرهای روز دانشجوی ایرانی مقیم یکی از شهرهای دانشجویی و فوق العاده زیبا با مردمی صد در صد لیبرال و ازادمنش با ماشین suv اش وارد قسمتی از محوطه دانشگاه شده که محل عبور و مرور اتومبیل نیست . نه نفر را مجروح و راهی بیمارستان نموده و خودش پا به فرار گذاشته .
در خبرها حدس زده شده که شاید این اقای دیوانه جز طرفداران اسلامی ای است که با کاریکاتورهای اخیر مخالفت داشته .
از انجایی که بنده خیلی در این شهر رفت و امد می کنم و از زیر و بم ان با خبرم تنها می تونم بگم این اقای دیوانه با این کارش زندگی تعداد زیادی ایرانی دانشجو و غیر دانشجو را که غالبا ایرانی های موفق در زمینه های مختلف هستند زیر سوال برد .
به نظر می رسد که اشتباه یک نفر نباید بر عموم تاثیر بگذارد اما اینطور نسیت . شاید باید این حس را هم وقتی درست درک کنید که در خارج از کشور زندگی می کنید .
این هم لینک به خبر فوق


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links