یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




این چند روزه بیشتر کانالهای خبری در مورد مصاحبه اخیررییس جمهور کشورمان برنامه و گزارش پخش می کنند . من و همسرم هم هر دفعه که این مصاحبه رو می بینیم شروع می کنیم به یاداوری خاطراتمان . او از قبل از انقلاب و من از بعد از انقلاب . تعاریف ما از مدرسه و دانشگاه و تحصیل گرفته تا رهبر و قانون و احترام به حقوق شهروندان و محیط زیست انقدر متفاوت است که انگار ما در دو سیاره متفاوت زندگی کرده ایم . البته وقتی در مورد کلیات صحبت می کنیم اینطور نیست چون مثل بیشتر ایرانی ها همعقیده ایم که زمان شاه هم کاستی ها بسیار بود و اوضاع کنونی هم که گفتن ندارد . اما وقتی وارد جزییات و یا خاطرات می شویم فاجعه تفاوتها بیش از پیش بروز می کند .
حالا از این قضیه بگذریم . اولین چیزی که در این مصاحبه اخیر رییس جمهور کشورمان برایمان جالب بود همانا زیر نویس تلویزیونی بود که برای توضیح معرفی ایشان نوشته بود . دکتر ... رییس جمهور کشورمان !! کشورمان یعنی چی ؟ یا باید بنویسند : دکتر فلانی رییس جمهور ایران . اگر مصاحبه داخلی بود که همه می دونند این بوزینه کیست اگر هم برای خارجی ها این را نوشته کشورمان یعنی کدوم کشور ؟ تو رو به خدا من ملا لغتی شده ام ؟؟
به جان شما از لبخند ملیح ایشون که حالت شکوفه زدن به ادم دست میدهد اگر بگذریم اما نمیشود از نگاه تمسخر امیز خبرنگارهای خارجی به ایشان صرفه نظر کرد .
خبرنگارهای ایرانی هم که انگار یک پتک بالای سرشان است که هر ان ممکن است فرود اید . خمیده و متواضع و ترسان به وظیفه شان عمل کردند .
ان همه همهمه و صداهای گنگ اعتراض جای سوال برای کسی نمی گذاشت که واقعا انجا ایران است . مملکت ما . و او هم رییس جمهور کشورمان :))
چه میشود کرد ...
اما دیدن ابهت دماوند در نمای پشت رییس جمهور کشورمان به همه این مصاحبه احمقانه می ارزید ...


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links