یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



دیروز تقریبا ساعت هفت شب بود که از طرف فروشگاهی که کار میکنم زنگ زدن خونه مون . مدیر قسمتی بود که من کار می کنم . به همسرم گفت که امروز مسوول بازرسی کل فروشگاهها که تعیین رکورد می کنه امده بود بازرسی . توی تمام قسمتهایی که بازدید کرد از همه بیشتر از قسمتی تعریف کرد که کیمیا کار می کنه . پرسیده اسم کسی که این قسمت کار می کنه چیه و کلی تعریف کرده . زنگ زده بود که تشکر کنه و بگه که خیلی خوشحاله من اونجا کار می کنم . قبلا هم گفتم توی این شهر ساحلی کوچیک که ما زندگی می کنیم فقط پانزده تا خانواده ایرونی هست یعنی به نسبت تعداد ملیت های دیگه یه چیزی حدود صفره . وقتی که می خواستن استخدامم کنن یه کمی مردد بودن اما حالا بیشترشون هر روز بهم میگن که خیلی خوشحالن با من اشنا شدن .
ادمها با هر شغل و شخصیت و رنگ و مذهب و ملیتی که باشن نماینده یه گروهند . فرقی نمی کنه که توی کشور خودمون باشیم یا نباشیم . البته وقتی که توی یه محیطی زندگی می کنیم که جز اقلیت هستیم بیشتر این نمایندگی اهمیت پیدا میکنه . خوشبختانه با تمام مضرراتی که حکومت فعلی ایران برای هویت ایرانی های خارج از کشور داشته هنوز هم ایرانی ها همه جای دنیا وجهه خوبی دارند . به این معنا که نسبت افراد مسوول و موفق بیشتر از افراد لااوبالی و مشکل زا بوده . برای اینکه این نسبت همچنان باقی بمونه ما همه مون یا به عبارتی دیگه تک تک ما باید همیشه یادمون باشه ما نماینده زنان یا مردانی هستیم که نمایندگی ملیت مون رو به عهده داریم .
به قول همسرم اگه یک نفر که هویت ایرانی داره در محیط کاری اش فرقی نمی کنه که چه نوع کاری باشه با وجدان کار کنه سخت کوش باشه مسوول و موفق باشه همیشه در ذهن یه عده ای که اون رو می شناسن تصویر خوبی به وجود اورده که می تونه راهگشای ده ها ایرانی دیگه باشه که شاید یه روزی در همون موقعیت قرار میگیرن .
این موضوع فقط در زمینه کاری نیست شاید همه ما به عنوان یک همسر دوست همسایه همین نمایندگی رو به عهده داریم . پس همیشه مد نظرمون باشه که ما فقط مسوول رفتار خودمون نیستیم ما نماینده گروهی هستیم که به علت اقلیت در یک کشور همیشه عهده دار به وجود اوردن یک ذهنیت مثبت در اکثریت جامعه ایم .
------------------------------------------------------------------------------------------------

* این قالب جدید که مشاهده میشه دست پخت خوشمزه نازلی دختر ایدین از وبلاگی های قدیمیه وبلاگشهره . برام کارش خیلی ارزش داره چون اولا هدیه ای از اون طرف آبه و ثانیا تو این روزهایی که هیچکس حتی حوصله خودشم نداره و صدها جور فکر مشغوله بدون تقاضای من و از روی لطف و محبت این کار قشنگ رو انجام داده . نازلی جان بی نهایت متشکرم .
** روز دوشنبه که هالوین بود ما به یه مهمونی دعوت شدیم متاسفانه نشد که از کوچولوهایی که میان دم در و شکلات میگیرن عکس بگیرم . این شد که الان دستم خالیه . به بزرگی خودتون ببخشین .


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links