یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



همچین باد می اد که می خواد درختها رو از جا در بیاره . اوفلیا در راهه . این تورنیدو ها که در امریکا مهمان ناخوانده هر ساله است دیگه واسه مردم عادت شده . البته بیشتر اونها بی سرو صدا می گذرن مثل همین اوفلیا که می گن شماره یکه و خطری نداره بعضی هاشونم وقتی خیلی روی اقیانوس می مونن قدرتشون زیادتر میشه و از روی هر ایالتی که رد بشن بلای سنگینی به بار میارن . خلاصه از دیروز زیرنویس کانالهای تلویزیونی مرتب در مورد امدن اوفلیا خبر می نوشت و رادیو هم هر یک ربع با بوق کوتاهی توجه رو جلب می کرد و یک جمله اعلام اطلاع میکرد . در این جور موقعها معمولا اونهایی که قایق دارند باید از توی اب درش بیارن یا ببرن توی پارکینگ قایقها پارک کنند . توی شهر ما فکر کنم از هر بیست خانواده یکی شون قایق داشته باشن بعضی هاشون هم یات دارند یعنی یه چیزی بزرگتر از قایق و کوچک تر از کشتی . ما معمولا ماشینها رو بنزین می زنیم و کپسول گازمون رو هم پر می کنیم برای اینکه شاید برق بره . حسن اش اینه که خدا رو شکر نه خبری از کمبود مواد اولیه میشه نه خبری از صف و کوپنه .
جمعه رفتم سر کار . برام پنج تا نوار ویدیو گذاشتن که یاد بگیرم دور و بر چه خبره . برای همین سه ساعت فیلم دیدن هم کارت زدن و وقتی کارت می زنن یعنی حقوق می دن :) دوشنبه روز اول کارمه . بعد از چهار پنج سال خوردن و خوابیدن یه کمی سر وقت جایی بودن برام سخته . اما کار کردن توی این مملکت انقدر منفعت داره که ادم از خوابش بزنه . هر چند که کارش زیاد سطح بالا نباشه و یا ساعت کارش مطابق میلش نباشه . یکی از بزرگترین منفعتهاش اینه که تو با رفتن اسمت توی اداره مالیات بعدها می تونی حقوق بازنشستگی داشته باشی غیر از اون بیمه درمانی برای خودت و خانواده ات بگیری که این خیلی مهمه . دیگه اینکه وارد یک دایره وسیعی ای می شی که اگه لیاقت داشته باشی همه جور موقعیتی می تونی پیدا کنی . مثلا من کردیت کارت به اسم خودم دارم اما هر وقت ازش استفاده می کنم قبض های پرداختش به اسم همسرم می اد . چون منو به عنوان شخص اول خانواده که در امد داشته باشم نمی شناسن و این یعنی اینکه من خارج از اون دایره هستم . اخرین حسنش هم که معلومه دیگه یه حقوق بخور و نمیری میگیری که میشه یه کوچولو روش حساب کرد .
راستی اینجا دارن کم کم وسایل جشن هالوین و تنکس گیوینگ رو می گذارن توی فروشگاهها . یه کم دیگه که هوا خنک تر بشه مردم لباسهای سفید و صورتی و ابی کمتر می پوشن و میرن سمت رنگهای زرد و نارنجی و قهوه ای . خیلی تغییر رنگ لباس مردم دیدنیه انگار همه باهم به پاییز سلام می کنند . جالبه که هاله (سرزمین افتاب) وارد بهار میشن و ما کم کم به سمت پاییز می ریم . یعنی درست روی دو تا سمت مقابل کره زمین هستیم . درست میگم ؟


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links