یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



در دوره من کسانی از سهمیه برای ورود به دانشگاه استفاده می کردند که یا خودشان در جنگ شرکت کرده بودند یا بستگان درجه یک شهدا بودند . ما حق نداشتیم بپرسیم چرا برای سنجش اطلاعات درسی باید سیاست را دخالت داد . بیشتر کسانی که در جنگ شرکت می کردند انسانهای شریف و از قشر متوسط و یا ضعیف بودند . وقتی جنگ تمام شد هرگز خواسته های اساسی بازماندگان تامین نشد اسیب های روحی و اقتصادی انها هرگز جبران نشد انها کم کم فراموش شدند .
تا همین دیروز بعضی می گفتند ایران با این ساختار جدیدش اروپای کوچکی است . و این گروه انهایی را که می گفتند فقر و فساد بیداد می کند و اعتیاد و ایدز غیر قابل کنترل است مسخره و تحقیر می کردند . همه مان اختلاف این دو نظر را ندید گرفتیم .
دانشگاه هر ساله پر از جوان میشود و چهار سال بعد متخصص بیرون می دهد. کمیت شگفت انگیز هیچ کس دوست ندارد از کیفیت ان حرفی بزند .
بازار همیشه شلوغ . جنس های داخلی و خارجی رنگ ووارنگ . هیچکس دوست ندارد از سطح زندگی خریداران حرفی بزند .
هنر تاتر موزیک عشق ماشین های اسپرت فراوان اما هیچکس دوست ندارد ازتعداد خودکشی هایی که برای چک های بی محل و برگشتی رخ داده چیزی بگوید .
پولدارها انقلاب نکردند انهایی که انقلاب کردند به قول خودشان قشر مستضعف جامعه بودند که ضعفشان نه تنها در میزان درامد و وضع زندگی شان بود بلکه در رشد فکری و فرهنگی هم فاصله زیادی داشتند .
جهل دینی و مذهبی ای که همیشه گریبانگیر قشر ضعیف است هرگز جدی گرفته نشد .
اینها کم کاری دولت بوده یا خود ملت که نسبت به هم بی اعتنا هستند . هر چه بود بت سازی تمام شد . ما برای یکبار هم که شده به هم نزدیک شدیم . نه از ان جهت که متحد شده باشیم بلکه چهره واقعی ایران بعد از انقلاب را یکبار به طور واقعی دیدیم و این شوک برای همه مان باهر اندیشه و طرز تفکر لازم بود .

ما باید برای کم کردن فاصله های طبقاتی زحمت بکشیم . و هرگز فراموش نکنیم ایران دارای حکومت جمهوری اسلامی است و تمام انهایی که رای شان را حسابشان نمی کردیم اطلاعاتشان در مورد اسلامی بیشتر از جمهوری است .


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links