یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



امروز تهران را از سی ان ان دیدم . کریستین امانپور گزارش تهیه کرده بود . بقیه کانالها هم هر کدام چند دقیقه ای در مورد انتخابات ایران گزارش دادند . رضا پهلوی هم چند دقیقه از کانال سی ان ان در مورد انتخابات در ایران حرف زد .
به همسرم گفتم : ما که رای نمی دیم اما از این لجم میگیره که رفسنجانی همیشه یه جوری مردم را سر دو راهی قرار میده که مردم به هر طرف برن بازم اون برنده است .
توی همین انتخابات هم که مسلما رقابت بین رفسنجانی و معینه اگه رفسنجانی انتخاب بشه که فبها اگه هم معین انتخاب بشه بازم چهار سال یا شاید هم هشت سال دیگه فرصت هست که دهن مردم را با حلوا حلوا کردن شیرین کنند . باز هم وقت بگذرانند نفت استخراج کنند دلار ذخیره کنند و هزار بار ملت را بدوشند و مملکت را تخریب کنند . مردم هم دلشون خوش باشه که اصلاحات لاک پشتی در حال پیشرفت است .
کمی هم با شل کردن حجاب دهانشان شیرین میشود و گاهی با ازاد کردن چند زندانی . ده تا روزنامه را توقیف می کنند بعد از چند هفته دو تایش را ازاد می کنند دهان مردم شیرین میشود . هر وقت هم که خواستند مردم عامی را راضی کنند اول اجناس را گران می کنند مردم اعتراض کنند بعد دوباره می برند سر قیمت قبلی و مردم باز هم دهانشان شیرین میشود .
گاهی سخنرانی با تریبون ازاد ترتیب می دهند گاهی گروه اریان در ورزشگاه کنسرت میگذارد باز مردم دهانشان شیرین میشود . اصلا هم جای تعجب ندارد اگر فردا شنیدیم که فلان خواننده معروف لس انجلسی به مناسبت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی در کیش کنسرت اجرا می کند . اینها هم بخشی از اصلاحات خواهد بود که مردم دهانشان با ان شیرین میشود . باز هم میشود تصور کرد چه ترفندهای مضحک دیگری ممکن است اجرا شود .
وضع و حال کارمند و کارگر و معلم و روزنامه نگار چه تغییری خواهد کرد . زندانیان سیاسی- پناهندگان سیاسی در سراسردنیا- وضع و حال بیماران هموفیلی - ایدزی - اسیب های اجتماعی- کودکان کار- خانواده های زیر خط فقر- اعتیاد- فحشا- اعدام- شکنجه- سنگسار- نبودن امنیت- وضع راه و جاده - تصادفات هوایی و زمینی- وضع بیمارستان های عمومی- وضع دارو - اوضاع فرهنگی ازادی مطبوعات کتابهای خارجی و کتابهای ممنوعه داخلی و هزار و یک معزل دیگر که الان یادم نمی اید .
چه میشود گفت ... همه اینها اصلاح خواهد شد !
به هر حال هر کسی فکر و نظر خودش را دارد و لیاقتش همان است که خود می طلبد .
ما چه رای بدهیم چه ندهیم ایرانی هستیم و قدر و منزلت خاک ایران در هیچ شرایطی برایمان تغییر نخواهد کرد .
دلتان شاد


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links