یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



من اگه الان کشور را در وضعیت قرمز اعلام نمی کردم حداقل انقدر از خودم وجدان نشون می دادم که بگم خانومها و اقایون وضعیت به شدت زرده ! تقریبا بیشتر از نصف خبرهای اینجا در ارتباط با ایرانه . نمی دونم اینها چطوری این گزارشهای از تنور در امده رو داغ داغ پخش می کنن . همین امشب نمایشگاه کیش رو نشون می داد که بخشی از ان وسایل معامله شده جنگی توسط کشورهای اروپایی به ایران بوده . تا الان که همه کشورهای اروپایی با امریکا در مورد ایران همسو شدن جز المان اونم حتما منتظر یه باج کلونه که بهش بدن . امروز هم که بوش گفت گفتگوهای دیپلماتیک که ازش دم می زده شروع شده یعنی معنی گفتگوهای دیپلماتیک این نیست که با ایران سر میز مذاکره بشینه بلکه یه جوری داره با طرفدارهای دولت ایران کنار می اد که نظرشون رو جلب کنه . خلاصه اینکه وضعیت زرده ...
می دونم شاید در این موقعیتی که کشور ما قرار گرفته زیاد جالب نباشه ادم بعضی چیزها رو با بعضی چیزهای دیگه مقایسه کنه . اما کوزه عزیز در وبلاگش مطلبی نوشته که برای من جالب بود . در ادامه بحثش سایه ابی هم نظرش رو نوشته ...
من هم سی سال در ایران زندگی کردم چهار ساله که اینجا هستم و میتونم صادقانه بگم که در ترازوی تجربه هر دو کفه نسبتا هم وزن است . حالا چرا باید اینقدر سرعت فراگیری و پیشرفت ادمها در اینجا بیشتر باشه ؟ من معتقدم که قانون درست و مجریان ان از عوامل مهمند و مردم هم به هر دلیلی که هست سعی می کنن قانون رو رعایت کنن و این باعث پیشرفت جامعه و به طبع تک تک افراد جامعه هم میشه . اینجا طوری است که کسی از خارج دایره وارد ان میشه با فشار قانون قانونمند میشه در اینجا که ما زندگی می کنیم بیشترین تعداد مهاجرین مکزیکی ها هستند . خیلی ها برای مدت زمان کوتاهی ویزای کار یا توریستی گرفته اند و خیال هم ندارند برای همیشه مهاجرت کنند اما وقتی وارد امریکا میشوند برایشون تسهیلاتی در نظر گرفته میشه که راضیشون میکنه بنابراین کمتر سعی می کنند میانبر بزنند و با دولت درگیر بشن . برای کسانی که قانونی در این کشور زندگی می کنند انقدر فرصت های مختلف زندگی هست انقدر به افراد شانس داده میشه که مگر کسی ژنتیکی احمق باشه که نتونه از این همه شانس و فرصت استفاده کنه . اینو باید اضافه کنم مردم اینجا چندین برابر مردم ایران کار می کنند و در برابرش هم چندین برابر مردم ایران از زندگی شان لذت می برند . همراه با یک سری خصوصیات مخصوص این سر دنیا که مردم ان سر دنیا ندارند و به اضافه یک سری ازادی های فردی و اجتماعی که البته نسبی است اما برای بیشتر مردم امریکا کافی به نظر میرسه . از عوامل دیگه حس اعتماد مردم به دولته . فکر نکنم مردم عادی یعنی مردمی که زندگی متوسط تحصیلات متوسط خانواده ای با تعداد متوسط دارند در کره زمین وجود داشته باشه که ارزوی داشتن چیزی بیشتر از این را داشته باشند . و این همان است که مردم امریکا را خوشحال و مغرور نگه داشته ...


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links