یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



اين اولين باريه که من بعد از امدنم به اينجا شاهد انتخابات رياست جمهوری امريکا هستم . به قول بعضی از دوستان شايد سه سال و اندی مدت زيادی برای فهميدن و درک همه چيز نباشه اما ادمها بسته به عقل و شعورشون می تونند خيلی چيزها رو تشخيص بدن . يه چيزهايي هست که خیلی تخصصیه و بايد سپردشون به متخصص امر . اصولا متخصصین نمی ان بگن این مردم امریکا چرا اینقدر گوساله هستند که به فلانی که مثلا ...یده به دنیا بازم می خوان رای بدن . به نظر من اینجور ادمها نه تنها متخصص نیستند که اظهار نظر کنند بلکه اصولا برای من محلی از اعراب هم نیستند . يه چيزهايی هست که ادمهای معمولی در موردش اظهار نظر می کنن که ميشه گفت من هم جز همون ادمها هستم میشه به اون نظرها گوش کرد و روشون فکر کرد . شايد اگه می تونستم رای بدم خيلی به جزييات اين قضيه کنجکاو ميشدم اما اول از همه سير اين دوره برام خيلی جالب بوده و بر عکس خيلی ها فکر می کنم مردم چقدر راحت حرفشون رو می زنن . قبل از هر چيز بگم که مردم در امريکا در مورد دو چيز سعی می کنند کمتر از همديگه سوال کنند يکی نوع دين و ديگری همين انتخاب حزب دموکرات يا ریپابليکنه . چون می دونن اين دو مورد بين مردم اختلاف ايجاد می کنه . هر کسی اگه دوست داشته باشه می تونه بگه نظرش چيه . بدون ترس از عواقبش و يا خجالت . مثلا من خيلی راحت توی کلاس به معلمم گفتم که با اينکه ايرانی هستم اما فکر نکن که مسلمونم . بيشتر مسلمونهای کشور من قبل از اینکه خودشون دینشون رو انتخاب کنند به طور موروثی مسلمون شدن . الان هم خيلی راحت اينجا اعلام می کنم که اگه بنده سيتی زن امريکا بودم حتما به بوش رای می دادم . علتش هم ربطی به تاثيرش روی اينده ايران نداره . ربطی هم به حمله به عراق نداره . هر چيزی که دليلشه مربوط ميشه به تاثيراتش روی خاکی که دارم توش زندگی می کنم .
يه چيز ديگه هم بگم اونم اينه که اصلا شهری که من توش زندگی می کنم اکثرا ریپابليکن هستند و تمام دورو بری های من هم به بوش رای ميدن خيال همه جمع ! حالا اگه توی انتخابات برد که برد . اگر هم نبره بر عکس اون چيزی که توی فکر بعضی ها هست که همه چيز دگرگون ميشه و همه مردم بيکار ميرن سر کار و تحصيل و بهداشت و ماليات هم وضع خيلی بهتری پيدا ميکنه عرض کنم که اينطور نيست . شايد اين دو حزب در بعضی چيزها نقطه نظرهای متفاوتی داشته باشند اما تفاوتشون مثل محافظه کارها و اصلاح طلبهای مملکت ما نيست . اينها به شدت به قانون اساسی شان پايبند هستند و به هيچ وجه سليقه ای رفتار نمی کنند . من و شما هم اگه ده بيست ساله که اسم اين مملکت رو شنيديم بايد بشينيم پای حرف مردمش تا بفهميم اين مملکت چقدر استخون داره . شايد به قول بعضی ها تاريخ نداره اما خيلی چيزهای ديگه داره که تاريخش رو جبران کنه .
تو رو خدا به من انگی نزنيد . امدن به اينجا هنر نيست . اينجا اخر دنيا هم نيست . من هم بلف الکی نمی زنم . خودم رو هم گم نکردم من سی سال توی ايران زندگی کردم چيزی نمونده که کسي بخواد برام تعريف کنه همه چيز رو خودم ديدم و تجربه کردم .توی يه کلام اگه من هم از جنس زن نبودم و انتخابم نمی کردن نمی تونستم بیام اینجا و الان شايد حتی توی خواب هم نمی تونستم شاهد انتخاباتی اين چنينی باشم . من هميشه از خدا فقط برای همين يکبار انتخاب شدن هزار بار تشکر کردم که منو زن افريد . حالا اگه يه کسی بياد بگه پيف پيف اينجا بو ميده و اصلا منو نگرفت . يا اينکه اظهار کنه اينجا طويله است و همه امريکايی ها هم گوساله تشريف دارند ميگم باشه ! با اين حرفها خودتو سبک کن ...


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links