یک قطره ...

با اسم کيجا به دنيا آمد . چون کسی معنای کيجا را نمی دانست قطره ای از دريا شد . قطره ماند اما دريا نشد ...





E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



ادم وقتی در زادگاهش زندگی می کند تحصیل و کار میکند امر بهش مجتبه میشود که یک انسان نسبتا کاملی است که توانسته از پس خیلی مسوولیتها براید و روی ان خط مستقیم تولد تا مرگ کمتر دچار فراز و فرود شود. خصوصا وقتی که بعضی از کارها را زودتر از موعد به انجام میرساند و یا اینکه در موقعیتهایی قرار میگیرد که دیگران در ارزوی ان پرپر می زنند فکر می کند که باید کمی باد به غبغب بیندازد و کمی تا قسمتی هم به خودش حق میدهد که در مورد همه چیز اظهار نظر کند و گاهی هم در و بری بگوید . اما ! وقتی از ان حوزه استحفاظی بیرون می ایی همه چیز در بوته ازمایش قرار میگیرد و ان توواقعی بدون تعارف و رودروایسی نمایان میشود .
بعد هم که باید به دلخواه یا به اجبار به خودت و دیگران نشان دهی که این توپوشالی نبوده و واقعی بوده پس باید کلی از خودت انعطاف به خرج دهی . کلی حواست را جمع کنی . کلی از اطلاعاتی که از قبل داشته ای استفاده کنی . خیلی جاها تیز بازی در بیاوری . خیلی جاها سیاست به خرج دهی . خیلی وقتها هم شاید لازم یاشد ادم خودش را به نفهمی بزند .
خلاصه اینکه از ان دنیای کاملی که در ان محدوده برایت فراهم شده بود کلی دور افتاده ای . هر چقدر هم که عاقلتر باشی زودتر به ان مرحله برمی گردی و اگر تمام وقت به این فکر باشی که اشکال از ناقص بودن تو نیست و این همه بقیه دنیا هستند که سرشار از اشکالند . می بینی که سالهای سال می گذرد و هیچ چیز در تو عوض نمیشود و هیچ وقت زندگی دلخواه تو بوجود نیامده یا حداقل در خانه ات را نزده و خودش را پیش کش نکرده .
راستش برای همین چیزها ست که بعضی ها بعد از چند سال زندگی در بلاد کفر به وطن برمی گردند . برای اینکه سخت پابند یک سری اخلاقیات و روحیاتند و نمی توانند با تغییرات هر دهه ان را عوض کنند . مثلا همیشه در دهه کودکی هستند و بچه ننه باقی می مانند و یا بعضی ها در دهه جوانی باقی می مانند و همیشه می خواهند همان حماقتهای و بی تجربگی ها و ریسکهای دوره جوانی را بارها و بارها تکرار کنند . بعضی ها دوست دارند در دهه میانسالی باشند و از حس کامل بودن در ان زمان دست بر نمی دارند . دلم برای ان هایی میسوزد که میگویند ما جسما پیر شده ایم اما ذهنمان هنوز جوان است . بعد هم بدون توجه به موقعیت سن و سالشان کارهایی می کنند که غالبا مشکل افرین است . بگذریم ...
دنیا را زیبا ببینیم . سعی کنیم لحظاتمان را با شادی بگذرانیم . عشق بورزیم . به قول عاقلانه هر روز یک موسیقی خوب گوش کنیم . گل بخریم و خانه را روحی تازه ببخشیم . زندگی منتظر ما نمی ماند زندگی همچنان ادامه دارد ...


About me

Email

    1ghatreh[at]Gmail[dot]com

Links